Zinātnes uzdevums –
kalpot cilvēkiem.

– Tolstojs –

Zinātne – kapteinis, bet
prakse – kareivji.

– Da Vinči –

Zinātnes robežas līdzinās
apvārsnim: jo vairāk tam
tuvojamies, jo vairāk tas
attālinās.

– Buasts –

Fantazēt ir svarīgāk nekā
zināt.

– Alberts Einšteins –

Zinātne – tā ir
organizētas zināšanas.

– Spencers –

Brīvība zinātnei ir tas
pats, kas gaiss dzīvai
būtnei.

– Poincare –

Izpētes lauks zinātnē ir
neierobežots.

– Paskāls –

Uz zinātņu sistēmu
jāraugās kā uz dabas
sistēmu: viss tajā ir
bezgalīgs un viss
nepieciešams.

– Kivjē –

Zinātniskais plāns bez
darba hipotēzes ir kā
skelets bez dzīvas
miesas.

– Hiršfelds –

Galvenais cilvēces
izpētes priekšmets ir
cilvēks.

– Gēte –

Zinātnē viss ir svarīgs.

– Heine –

Grāmatām ir jābūt
zinātņu rezultātam, bet
ne zinātnēm – grāmatu
rezultātam.

– Bēkons –

Zinātnieks nav tas, kurš
sniedz pareizas atbildes,
bet gan tas, kurš nāk ar
īstiem jautājumiem.

– Klods Levī-Stross –

Jo neatlaidīgāk mēs
meklēsim patiesību ārpus
sevis, jo vairāk mēs
attālināsimies no tās. Jo
vairāk mēs spēsim izprast
to, kas mēs esam, jo
vairāk apliecināsim
patiesību sevī.
– Antonio Meneghetti –
Pirms dabai pavēlēt, tai
jāpaklausa.

– Bēkons –

Īsts zinātnieks nav tas,
kurš ir vairāk apguvis,
bet tas, kurš ir vairāk
sapratis.

– Leibnics –

Zinātne – zināt esības
darbību.

– Antonio Meneghetti –

Zinātne ir cilvēces
labdare.
– Bertelo –
Sākums » Jaunumi » MaKE IT jauniešu komanda “LaMaKu” prezentē sava projekta rezultātus starptautiskai auditorijai Kiprā

MaKE IT jauniešu komanda “LaMaKu” prezentē sava projekta rezultātus starptautiskai auditorijai Kiprā

Š.g. jūlijā Kiprā, Limassol pilsētā norisinājās ERASMUS+ projekta “STREAMpreneur” jaunatnes darbā iesaistīto pārstāvju no Itālijas, Vācijas, Kipras un Latvijas apmācības par STREAM (S-science, T-technology, E-engineering, A-art, M–math) pieejas ieviešanu darbā ar jauniem un uz uzņēmējdarbību orientētiem cilvēkiem. 

Lielu atsaucību starptautiskajā auditorijā guva MaKE IT komandas “LaMaKu” prezentētā ideja “Interaktīvas mācību metodes pēc-Covid jauniešiem”, īpaši izceļot matemātikas nozīmību ikviena cilvēka dzīvē. Realizētā ideja ir viens no uzskatāmiem un inovatīviem STREAM koncepcijas ieviešanas piemēriem. Ar labo praksi un ERAF projektu “Inovāciju granti studentiem mākslas, kultūras, ekonomikas un IT starpdisciplinārajās jomās “MaKE IT””, Nr. 1.1.1.3/21/A/003“, kura ietvaros tiek izstrādāta ideja, iepazīstināja Latvijas Zinātņu akadēmijas Ekonomikas institūta pārstāve Madara. 

            Nevar noliegt, ka matemātika attiecas uz visu, ko mēs darām. Matemātika sniedz mums veidu kā izprast notiekošo apkārt, kā arī ļauj paredzēt nākotni. Tā palīdz attīstīt noteiktas smadzeņu zonas, uzlabo analītisko domāšanu, loģiku un daudz ko citu. Lai arī gandrīz visiem šie ieguvumi ir zināmi, tomēr daļai mūsdienu jauniešu matemātika šķiet garlaicīga, pārāk sarežģīta vai nepietiekami radoša it īpaši tad, ja viņiem nepastāsta par situācijām, kad tā tiks pielietota. Daudzi skolēni bieži jautā: “Kāda jēga mācīties matemātiku, ja mani neinteresē matemātikas skolotāja karjera?” Diemžēl daudzi skolotāji aizmirst to, cik svarīgi ir izskaidrot, ka matemātika ir nepieciešama visas dzīves garumā, kā arī viņi aizmirst to sasaistīt ar reālām dzīves situācijām. 

            Matemātikai ir būtiska loma daudzās jomās, īpaši zinātnē, tehnoloģijās un inženierijā. Taču nepieciešamība pēc stabilām matemātikas zināšanām sniedzas daudz tālāk par STEM-STEAM-STREAM nozarēm. Pat ja tikai 20% studentu izvēlētos karjeru šajās nozarēs, pārējie 80% dotos uz tādām nozarēm, kurās arī būtu nepieciešamas matemātikas iemaņas. Tieši tās iemaņas, kas iegūtas augstas kvalitātes apmācībās jautrā un aizraujošā veidā, nodrošinās jaunajiem studentiem labākos iespējamos rīkus nākotnei.

            Covid-19 pandēmija ietekmēja un radikāli mainīja izglītību. Tie jaunieši, kuri turpināja izglītību Covid-19 pandēmijas laikā, atšķiras no tiem, kuri mācījās iepriekš. Šiem “modernajiem jauniešiem” tagad ir vajadzīga pavisam cita izglītības pieeja un mācību metodes. Šobrīd ir ārkārtīgi grūti noturēt jauniešu uzmanību mācību procesā. Kā būtu, ja skolēniem atklātu matemātiku aizraujošā un saistošā veidā?

            ERAF projekta “Inovāciju granti studentiem mākslas, kultūras, ekonomikas un IT starpdisciplinārajās jomās “MaKE IT””, Nr. 1.1.1.3/21/A/003  ietvaros komanda “LaMaKu” veido interaktīvu mācību kasti ar galda spēlēm un tiešsaistes mācību rīku instrukciju. Šīs galda spēles būs palīgmateriāls ikvienai mācību iestādei, kas ļaus skolēniem labāk izskaidrot dažādas matemātikas tēmas. Pandēmija pavēra plašas iespējas uz tehnoloģiju integrēšanu mācību procesā, un tiešsaistes rīku instrukcija būs palīgs skolotājiem – mācību procesu varēs pilnveidot ar dažādām spēlēm, uzdevumiem, testiem tiešsaistē.