Īstenotie pētījumi – Ekonomikas Institūts
Zinātnes uzdevums –
kalpot cilvēkiem.

– Tolstojs –

Zinātne – kapteinis, bet
prakse – kareivji.

– Da Vinči –

Zinātnes robežas līdzinās
apvārsnim: jo vairāk tam
tuvojamies, jo vairāk tas
attālinās.

– Buasts –

Fantazēt ir svarīgāk nekā
zināt.

– Alberts Einšteins –

Zinātne – tā ir
organizētas zināšanas.

– Spencers –

Brīvība zinātnei ir tas
pats, kas gaiss dzīvai
būtnei.

– Poincare –

Izpētes lauks zinātnē ir
neierobežots.

– Paskāls –

Uz zinātņu sistēmu
jāraugās kā uz dabas
sistēmu: viss tajā ir
bezgalīgs un viss
nepieciešams.

– Kivjē –

Zinātniskais plāns bez
darba hipotēzes ir kā
skelets bez dzīvas
miesas.

– Hiršfelds –

Galvenais cilvēces
izpētes priekšmets ir
cilvēks.

– Gēte –

Zinātnē viss ir svarīgs.

– Heine –

Grāmatām ir jābūt
zinātņu rezultātam, bet
ne zinātnēm – grāmatu
rezultātam.

– Bēkons –

Zinātnieks nav tas, kurš
sniedz pareizas atbildes,
bet gan tas, kurš nāk ar
īstiem jautājumiem.

– Klods Levī-Stross –

Jo neatlaidīgāk mēs
meklēsim patiesību ārpus
sevis, jo vairāk mēs
attālināsimies no tās. Jo
vairāk mēs spēsim izprast
to, kas mēs esam, jo
vairāk apliecināsim
patiesību sevī.
– Antonio Meneghetti –
Pirms dabai pavēlēt, tai
jāpaklausa.

– Bēkons –

Īsts zinātnieks nav tas,
kurš ir vairāk apguvis,
bet tas, kurš ir vairāk
sapratis.

– Leibnics –

Zinātne – zināt esības
darbību.

– Antonio Meneghetti –

Zinātne ir cilvēces
labdare.
– Bertelo –
Sākums » Pētījumi un projekti » Īstenotie pētījumi

Soft drink market research in Baltic states

The aim of the research: to study and analyse the market situation in the Baltic countries (Latvia, Lithuania, Estonia), market growth trends and prospects in 2019 in the field of mineral waters and non-alcoholic drinks (soft drinks, etc.).
To achieve the aim, the following tasks and objectives were put forward:
1) to conduct segmentation of the market in order to obtain a portrait of the end consumer and to assess the potential demand of products in order to determine a long-term implementation plan for 2019;
2) Determine the requirements for manufacturing organisations, taking into account the commercial practice of the market.

Īstenošanas periods: 2019.01.15 - 2019.03.22

Pētījums “Tautsaimniecības transformācija, gudra izaugsme, pārvaldība un tiesiskais ietvars valsts un sabiedrības ilgtspējīgai attīstībai – jaunas pieejas ilgtspējīgas zināšanu sabiedrības veidošanai”

Pētījums tiek veikts EKOSOC-LV programmas ietvaros, lai radītu zināšanu bāzi par valsts un sabiedrības ilgtspējīgas attīstības procesiem un veidotu ilgtspējīgas attīstības stratēģijas un rīcībpolitiku teorētisko pamatojumu.

Pētījumā tiek pielietota metožu, modeļu un risinājumu izpēte un izstrāde, kas nodrošinātu sadarbības sistēmas izveidi starp publisko sektoru, zinātni, izglītības sistēmu un biznesu, un veicinātu inovācijas un uzņēmējdarbības attīstību, kā arī sekmētu Latvijas tautsaimniecības restrukturizāciju viedās specializācijas stratēģijas uzstādījumu kontekstā.

Īstenošanas periods: 2014 - 2017

Pasūtītājs: Rīgas Tehniskā Universitāte

„Pētījums par vidējo atalgojuma līmeni desmit tautsaimniecības nozarēs un svešvalodu pieejamību darba meklētājiem informācijas tehnoloģiju nozarē un globālā biznesa pakalpojumu nozarē”

Pētījuma laikā tika iegūta aktuāla informācija un sagatavots ziņojums par vidējo tirgus atalgojumu līmeni tautsaimniecībai svarīgās nozarēs (kokapstrāde, metālapstrāde, mašīnbūve un elektronika, transports un loģistika, pārtikas pārstrāde un cita ražošana) Latvijas Republikas pilsētās un Latvijas reģionos, kā arī par svešvalodu pieejamību informācijas tehnoloģiju un globālo biznesa pakalpojumu nozarēs. Pētījuma laikā apkopotie materiāli ir izmantojami, lai informētu potenciālos ārvalstu investorus par Latvijas darbaspēka vidi un ieinteresētu tos uzsākt uzņēmējdarbību Latvijā

Īstenošanas periods: 2015.08 - 2015.12

Pasūtītājs: Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra

Autori: Dr.oec. Jānis Vanags, Dr.paed. Ņina Linde

Zinātnisks pētījums „Uzņēmējdarbības vides analīze Saldus un Brocēnu novadā”

Pētījuma mērķis bija izanalizēt un analītiski izvērtēt uzņēmējdarbības vidi Saldus un Brocēnu novados, izstrādāt grafiskos modeļus (kartes) uzņēmējdarbības vides sasniegtā līmeņa un attīstības potenciāla apzināšanai, kā arī izstrādāt priekšlikumus turpmākai uzņēmējdarbības vides konkurētspējas attīstībai.

Pētījuma rezultātā tika identificētas uzņēmējdarbības vides attīstības un tās konkurētspējas palielināšanas prioritātes Saldus un Brocēnu novados, tika konkretizēta šo prioritāšu īstenošanas vieta un loma konkurētspējas paaugstināšanai abu novadu teritorijas līdzsvarotā un ilgtspējīgā attīstībā un noskaidroti šo prioritāšu īstenošanu veicinošie un kavējošie faktori. Pētījums tika veikts ciešā sadarbībā ar novadu un pagastu pašvaldībām, uzņēmumu pārstāvjiem un iedzīvotājiem.

Īstenošanas periods: 2015.04 - 2015.06

Pasūtītājs: Biedrība „Saldus rajona attīstības biedrība”

Klienta atsauksme: See feedback here

Autori: Dr.oec. Jānis Vanags, Dr.paed. Ņina Linde, Dr.oec. Veronika Bikse

Rezultāti: See results here

Projekts „Vai klientam vienmēr taisnība?”

Projekta mērķis bija ūdenstūrisma pakalpojumu sniedzēja rokasgrāmatas izstrāde projekta Nr. EU-43385 „Ūdenstūrisma kā dabas un aktīva tūrisma komponente attīstība Latvijā un Igaunijā” (Riwerways) ietvaros.

Projekta ietvaros tika identificēti komunikācijas un sadarbības ceļi, lai uzņēmēja sniegtie pakalpojumi būtu ar augstu kvalitāti un viņa klients vēlētos atgriezties atkal un atkal.

Projekta ietvaros tika organizēti apmācību semināri un nodrošinātas individuālas konsultācijas Latvijas ūdenstūrisma uzņēmumiem ar mērķi paaugstināt aktīvā un dabas tūrisma uzņēmējdarbības pakalpojumu kvalitāti saskaņā ar “Q–Latvia” kvalitātes vērtēšanas kritērijiem.

Īstenošanas periods: 2015.05 - 2015.06

Pasūtītājs: Kurzemes plānošanas reģions

Klienta atsauksme: See feedback here

Sadarbības partneri: Vidzemes Plānošanas reģions, Rīgas Plānošanas reģions